miércoles, 16 de enero de 2013

Escola tradicional VS Escola constructivista

Aquesta setmana utilitzaré el bloc per explicar una activitat en la que ens hem endinsat els últims dies.

La idea era realitzar un debat virtual i culminar finalment el dia 15 de gener amb un debat presencial. Així, la xarxa utilitzada per fer aquesta tasca ha estat Twitter. Tot i que faig ús d’altres xarxes socials, en un primer moment no em va fer molta il·lusió obrir un nou compte d’aquest tipus, potser perquè pensava que no sabria utilitzar-ho. Però, finalment ha estat molt més fàcil del que pensava.


L’activitat prèvia vía Twitter consistia en fer (per ordre de llista) dos grups i cadascún havia de defensar un rol; a favor de l’escola tradicional o a favor de l’escola constructivista i als pocs dies es feia un canvi, de manera que totes havíem de defensar els dos tipus d’educació amb tots els arguments possibles. 

Primer, em va tocar defensar l’escola tradicional, i vaig twitetjar frases com les següents: 

 






La veritat és que en el moment de defensar aquest rol, em donava un poc d’impresió fer públics aquests tipus de comentaris perquè realment no tinc aquesta opinió, i em sentia un poc malament diguent coses com aquestes i debatint opinions que realment sí que pensava. Però, l'activitat era aquesta i he de reconèixer que tenia moltes idees per posar perquè és una concepció amb la que hem viscut molt de temps.


En el canvi de rol, em va tocar ser partidària de l’escola constructivista, i, aquí sí, realment vaig poder expressar allò que pensava i sentia, perquè ens aquests moments ja és un fet que la meva visió passa per aquest punt; per la visió constructivista. Llavors en moltes ocasions se’m feia més fàcil debatre a les companyes que defensaven l’altre rol, però, he de dir que en alguna ocasió em quedava un poc sorpresa ja que no sabia com debatre una opinió tradicional. No crec que això siga una cosa dolenta sinó que segurament va ser a causa d’haver estat tant de temps visquen o pensan que l’escola tradicional era l’únic.
Alguns comentaris de les meves companyes que em van agradar van ser per exemple:
 

 





Finalment, va arribar el dia del debat presencial, així, formarem els dos grups i durant un temps unes defenien l’escola tradicional i les altres l’escola constructivista i després es canviaven els rols. He de dir que a jo particularment en va costar més aquesta activitat que la de debatre virtualment, potser perquè en el presencial hi ha que trobar el moment per intervenir i donar la teva opinió, però, igualment, em va parèixer molt interessant tot el que es va debatre i el que es va dir (tant per una part com per l’altra). A més, crec que l’assignatura va quedar completament resumida en poc més de un hora i mitja i va ser com un repàs de tot el que havíem donat prèviament i del que havíem parlat en entrades anteriors com: Finalitat i evolució de l’educació,  Currículum: tasca de reflexió o cursa develocitat?... i totes les altres entrades realitzades a l’assignatura.


He de dir que quan la nostra professora ens va presentar l’activitat, vaig pensar que únicament faríem els tweets necessaris per tenir un poc de presència i ens olvidariem de tot. Però, i per a la meva sorpresa, el debat estava sempre molt animat i jo particularment estava sempre molt pendent de la xarxa perquè se’m ocorrien idees o perquè volia vorer quin color anava agafant el debat. 


M'he donat compte de què aquest tipus d’activitats són realment importants, perquè és bàsic tenir construïda perfectament la nostra idea sobre quin és el tipus d’educació volem donar als nostres alumnes i quina escola defensem, ja que crec que cal saber argumentar què feim i perquè ho feim així.  









No hay comentarios:

Publicar un comentario